Bij het Twents Jeugd Symfonie Orkest, kortweg TJSO, musiceren de jonge leden op hoog niveau. Dat doen zij onder leiding van de Goorse dirigent Carl Wittrock. De getalenteerde jonge muzikanten (12 tot 20 jaar) doen waardevolle ervaringen op en kunnen zich volop doorontwikkelen. Om zo’n orkest in stand te houden, is geld nodig. Een keer wat geld geven is dan wel mooi, maar geeft nog niet echt zekerheid voor de langer termijn. Wat werkt beter?
Een hoofdsponsor is een mooie, extra oplossing om jongeren garanties te geven bij de TJSO. Hierdoor leren ze voorlopig veel op muzikaal vlak én worden andere competenties aangesproken. Van creatief denken, oplossingen zoeken en experimenteren, tot durven vallen en opstaan; allemaal vaardigheden die worden versterkt door samen muziek te maken.
Eind 2019 tekenden we ervoor om de komende jaren een van de twee hoofdsponsoren van TJSO te zijn. “Wij dragen op deze wijze graag bij aan de ontwikkeling van deze talentvolle jongeren”, zeiden Edith Walhof (toenmalig voorzitter van onze foundation) en onze commercieel manager Erwin Zwierink bij die gelegenheid. “Met trots verbinden wij onze bedrijfsnaam aan dit fantastische orkest.”
Rob van Nus van TJSO reageerde blij: ”Sponsoring is voor onze ongesubsidieerde stichting van wezenlijk belang. Fantastisch dat Aqua+ middels het hoofdsponsorschap de muzikale toekomst van onze getalenteerde jonge musici een paar jaar veilig wil stellen. Hier worden wij erg vrolijk van!”