Sinds 24-02-2014 werkzaam als servicecoördinator voor brandmeldsystemen en ontruimingsinstallaties. Zijn werkterrein is heel Nederland.
Erwin: “Ik ben het aanspreekpunt voor meldingen, storingen en het plannen van onderhoud. Ik ben de hele dag aan de telefoon. Monteurs inplannen, klanten bellen, storingen helpen oplossen. De meeste klanten ken ik, zo’n 70 procent. Het praat gemakkelijker, als je ze kent. Binnen vier uur is de monteur op locatie bij een storing. In de praktijk zijn we er vaak al eerder. Reageren doen we altijd binnen 24 uur. Dat is onze meerwaarde, die contacten met de klanten. We proberen ze te ontzorgen”.
“Na kantoortijd wordt automatisch doorgeschakeld naar onze meldkamer, uitgangspunt is dat een monteur binnen een half uur contact heeft met de klant. Vaak heb ik ook zelf even contact met een monteur. Soms moet er een noodverbandje worden gelegd, maar kunnen we het probleem oplossen, dan doen we dat meteen.
Sinds 01-07-2013 werkzaam als servicecoördinator sprinklerinstallaties west-Nederland.
René: “ ik opereer vanuit de vestiging in Mijdrecht. Mijn rayon is de randstad en ommelanden. Zeg maar van Rotterdam tot Den Helder ,en de stad Utrecht overlapt met het rayon van collega Richard Hemmers in noord-, oost- en zuid-Nederland, die vanuit de hoofdvestiging van Aqua+ in Goor opereert . Hij heeft ‘absoluut een leuke baan’, zegt Van Gils. Want het is geen routinejob. ”Geen dag is hetzelfde, er is altijd wel wat anders. Onverwachte zaken, storingen die snel verholpen dienen te worden, spoedklussen.”De snelheid van handelen is afhankelijk van de aard van de werkzaamheden. Op spoedgevallen wordt snel gereageerd. “Maar soms kunnen werkzaamheden ook wel één of twee dagen wachten. In goed overleg met de relaties wordt gezocht naar een passende oplossing”, zegt Van Gils. Hij maakt zelf een inschatting van de prioriteiten, doorgaans in overleg met de vestigingsleider.
Sinds 01-07-2015 werkzaam als servicecoördinator sprinklers
noord-oost-zuid-Nederland.
Richard: “De hoofdtaak bestaat uit het plannen van de sprinklerservicemonteurs. Zij controleren, testen en onderhouden de installaties. Kortom, het coördineren van alle servicewerkzaamheden”.
“Regelmatig komt er lekkage van water voor. Bijvoorbeeld omdat een heftruck tegen een leiding is gereden. Dan ondernemen we direct aktie. Met een GPS-systeem kunnen we zien waar de monteurs zich bevinden.
We zijn een soort verkeersleiding, met het track and trace-systeem weten we waar ze zijn, waar ze rijden. We hebben landelijke dekking. Ook ’s avonds en ’s nachts, zeven dagen in de week. Het is een 24-uurs economie.”